Volem ser exigents amb les mesures que es duen a terme per a que la igualtat sigui una realitat que no es contraposi a la llibertat.
Durant l’any 2007, el govern de l’estat espanyol va aprovar
Aquesta llei introdueix conceptes i temes importants per a la persecució de la igualtat: la coeducació, els plans d’igualtat, la igualtat de tracte, l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe o els distintius empresarials, entre d’altres.
Malgrat això, creiem que aquesta llei té mancances i que qualsevol normativa que vulgui produir un canvi o transformar, incideixi directament a l’arrel del problema i no només a solucionar les conseqüències d’aquests o els danys col·laterals, com fa aquesta.
Per això creiem que amb aquesta llei, no s’acaba la lluita per la igualtat, comença la lluita per la igualtat en llibertat perquè malgrat les bones intencions, aquesta llei presenta a la dona com la víctima d’una societat on l’únic rol valorat és el masculí, i que, per tant, per triomfar a la vida cal que l’Estat vetlli perquè tothom, i en especial les dones puguin assimilar-se i exercir el rol masculí. En cap moment es qüestiona la masculinitat i, amb prou feines, es qüestiona l’absència dels homes en les tasques de cura i de la llar, rols associats majoritàriament a la feminitat.