dilluns, 30 de novembre del 2009

Debat sobre bulling homòfob


Us informem que el proper dimecres 2 de desembre, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) organitza un Punt i Seguit (debat monogràfic) sobre bullying homòfob i com es pot combatre des de la societat i els centres educatius. Se celebrarà a l'Espai Jove La Fontana (Gran de Gràcia, 190-192) de Barcelona, a les 18'30h.

Us convidem a assistir-hi! Ens agradaria molt comptar amb la vostra participació!

Us fem arribar el targetó electrònic promocional de la convocatòria on hi trobareu totes les dades i la informació dels i les ponents que hi participaran. L'entrada és lliure!

MOLT IMPORTANT: Us demanem que feu la màxima difusió d'aquesta proposta i que ho reenvieu a tots els vostres contactes electrònics i a totes aquelles persones a qui cregueu que pot interessar la qüestió.

dimecres, 25 de novembre del 2009

Cicle de Cinefòrums sobre gènere


Us informem que el proper divendres 27 de novembre, de les 19 a les 21'30h, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) engega un cicle de cinefòrums sobre gènere i dona. En la primera de les sessions projectarem la pel·lícula "Te doy mis ojos" que tracta el tema de la violència de gènere.

Us convidem a assistir-hi! Ens agradaria molt comptar amb la vostra participació!

Us fem arribar el targetó electrònic promocional de la convocatòria. MOLT IMPORTANT: Us demanem que feu la màxima difusió d'aquesta proposta i que ho reenvieu a tots els vostres contactes electrònics i a totes aquelles persones a qui cregueu que pot interessar la qüestió.

Moltes gràcies!

dijous, 15 d’octubre del 2009

Manifestació contra la reforma de la llei de l'avortament

Demà dissabte se celebrarà a Madrid una manifestació contra la reforma de la llei de l'avortament que esperem s'aprobi ben aviat.

Com publica avui El País, la convocant Derecho a Vivir vol portar 20.000 persones a la capital de l'Estat espanyol, amb el recolzament del PP i la presència de polítics com Aznar i Mayor Oreja.

No deixan de cridar la meva atenció unes dades:
- durant el Gobern d'Aznar es van practicar més de 500.000 avortaments legals, sota el tercer supòsit (greu risc mental o físic per a l'embarassada).
- La Comunidad de Madrid va concedir el 2008 unes 118.000€ en subvencions a tres d'aquestes entitats autodenominades provida.
- Cada any es produeixen 76 milions d'embarassos no desitjats
- 70.000 dones perden la vida cada any per interrupcions d'embaràs en condicions insegures

No seria més útil i més "provida", em pregunto, utilitzar aquests diners públics per millorar els centres on es practiquen els avortaments? O millor encara, per donar-los als centres de planificació familiar i a les escoles, per fer una bona prevenció mitjançant l'educació dels nostres joves?

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/500/autobuses/aborto/rumbo/Madrid/elpepusoc/20091016elpepisoc_6/Tes

dimarts, 22 de setembre del 2009

Discriminació positiva i cine

Llegeixo avui al diari (http://www.20minutos.es/noticia/524006/0/cine/discriminacion/positiva/
que la futura Ley del Cine primarà les produccions espanyoles fetes per dones quant a subvencions i ajuts; ha de tractar-se, però, de petites produccions, amb un pressupost inferior als dos milions d'euros. És a dir, que en igualtat de condicions, els films de producció femenina tindran un major pes.
Els qui s'hi oposen se centren en l'avaluació que es farà de les produccions mentre que actualment, al.leguen, els ajuts es concedeixen de forma automàtica.
El director general del cinema defensa l'existència d'aquest filtre, fet que comparteixo. En un entorn de crisi, no té sentit donar diners públics perquè sí, i sí que ha d'haver-hi alguns criteris que racionalitzin aquesta despesa.
Tot serà, com sempre, que els criteris siguin clars i transparents i no, com tantes vegades passa, el vehicle per l'amiguisme i els tractes de favor.