dilluns, 30 de novembre del 2009

Debat sobre bulling homòfob


Us informem que el proper dimecres 2 de desembre, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) organitza un Punt i Seguit (debat monogràfic) sobre bullying homòfob i com es pot combatre des de la societat i els centres educatius. Se celebrarà a l'Espai Jove La Fontana (Gran de Gràcia, 190-192) de Barcelona, a les 18'30h.

Us convidem a assistir-hi! Ens agradaria molt comptar amb la vostra participació!

Us fem arribar el targetó electrònic promocional de la convocatòria on hi trobareu totes les dades i la informació dels i les ponents que hi participaran. L'entrada és lliure!

MOLT IMPORTANT: Us demanem que feu la màxima difusió d'aquesta proposta i que ho reenvieu a tots els vostres contactes electrònics i a totes aquelles persones a qui cregueu que pot interessar la qüestió.

dimecres, 25 de novembre del 2009

Cicle de Cinefòrums sobre gènere


Us informem que el proper divendres 27 de novembre, de les 19 a les 21'30h, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) engega un cicle de cinefòrums sobre gènere i dona. En la primera de les sessions projectarem la pel·lícula "Te doy mis ojos" que tracta el tema de la violència de gènere.

Us convidem a assistir-hi! Ens agradaria molt comptar amb la vostra participació!

Us fem arribar el targetó electrònic promocional de la convocatòria. MOLT IMPORTANT: Us demanem que feu la màxima difusió d'aquesta proposta i que ho reenvieu a tots els vostres contactes electrònics i a totes aquelles persones a qui cregueu que pot interessar la qüestió.

Moltes gràcies!

dijous, 15 d’octubre del 2009

Manifestació contra la reforma de la llei de l'avortament

Demà dissabte se celebrarà a Madrid una manifestació contra la reforma de la llei de l'avortament que esperem s'aprobi ben aviat.

Com publica avui El País, la convocant Derecho a Vivir vol portar 20.000 persones a la capital de l'Estat espanyol, amb el recolzament del PP i la presència de polítics com Aznar i Mayor Oreja.

No deixan de cridar la meva atenció unes dades:
- durant el Gobern d'Aznar es van practicar més de 500.000 avortaments legals, sota el tercer supòsit (greu risc mental o físic per a l'embarassada).
- La Comunidad de Madrid va concedir el 2008 unes 118.000€ en subvencions a tres d'aquestes entitats autodenominades provida.
- Cada any es produeixen 76 milions d'embarassos no desitjats
- 70.000 dones perden la vida cada any per interrupcions d'embaràs en condicions insegures

No seria més útil i més "provida", em pregunto, utilitzar aquests diners públics per millorar els centres on es practiquen els avortaments? O millor encara, per donar-los als centres de planificació familiar i a les escoles, per fer una bona prevenció mitjançant l'educació dels nostres joves?

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/500/autobuses/aborto/rumbo/Madrid/elpepusoc/20091016elpepisoc_6/Tes

dimarts, 22 de setembre del 2009

Discriminació positiva i cine

Llegeixo avui al diari (http://www.20minutos.es/noticia/524006/0/cine/discriminacion/positiva/
que la futura Ley del Cine primarà les produccions espanyoles fetes per dones quant a subvencions i ajuts; ha de tractar-se, però, de petites produccions, amb un pressupost inferior als dos milions d'euros. És a dir, que en igualtat de condicions, els films de producció femenina tindran un major pes.
Els qui s'hi oposen se centren en l'avaluació que es farà de les produccions mentre que actualment, al.leguen, els ajuts es concedeixen de forma automàtica.
El director general del cinema defensa l'existència d'aquest filtre, fet que comparteixo. En un entorn de crisi, no té sentit donar diners públics perquè sí, i sí que ha d'haver-hi alguns criteris que racionalitzin aquesta despesa.
Tot serà, com sempre, que els criteris siguin clars i transparents i no, com tantes vegades passa, el vehicle per l'amiguisme i els tractes de favor.

dimecres, 18 de juny del 2008

Presentació del llibre "Políticas" d'Antoni Gutiérrez-Rubí

L'amic de DONA-JNI, Ruben Novoa, ha publicat el següent post al seu blog sobre la presentació del llibre "Políticas". Aquí fem ressó de l'article:


Ahir vaig assistir a la presentació del llibre de l'amic Antoni Gutiérrez-Rubí Políticas, mujeres protagonistas de un poder diferenciado (descarregar en PDF) a l'Hotel Gallery de Barcelona.

Gutiérrez-Rubí és el referent en la comunicació política a l'estat espanyol i presentava a Barcelona, acompanyat de la seva editora, de la consellera de Treball de la Generalitat de Catalunya, Mar Serna, i de la directora de la revista Marie Claire, la Joana Bonet, aquest llibre que posa de manifest com s'estan forjant els lideratges polítics femenins al segle XXI. Un llibre exemplificador, altament recomanable per a polítics i polítiques -i també opinable pel què s'esmenta en la primera part- però fet no des d'una voluntat academicista sinó fonamentat en l'observació.

L'experiència de Gutiérrez-Rubí com consultor polític l'avala per parlar d'això que en diuen "el gènere" al camp polític. El seu ull clínic, brillant, fa que la lectura del llibre sigui il·lustradora i ràpida, de consum voraç. Tota una referència per entendre cap a on evolucionen les dones i la política, un producte contemporani que va lligat i ja no té marxa enrera.

No puc si més no recomanar-vos la seva lectura amatent i fer un recull de les "piulades" que he ofert en directe des de la presentació. Felicitats Antoni!

dimarts, 17 de juny del 2008

Treball i Patriarcat. Les discriminacions laborals per raó de gènere i orientació sexual

Els amics i les amigues de l'Espai Jove ens han fet arribar la informació de la xerrada que realitzaran el proper dissabte 28 de Juny a la seva Seu Nacional sota el títol "Treball i Patriarcat. Les discriminacions laborals per raó de gènere i orientació sexual".

Treball i Patriarcat.
Les discriminacions laborals per raó de gènere i orientació sexual

Xerrada a càrrec de Sylviane (membre del moviment feminista), Gerard Coll (sociòleg investigador)
i Lourdes Ríos (experta en qüestions de gènere)

Dia: 28 de juny
Hora: 11.00h
Lloc: Portal de l'Àngel, 38 1r pis. Barcelona (Barcelonès)
Seu Nacional de la Intersindical-CSC
Espai Jove de la Intersindical-CSC

Web de l'Espai Jove de la Intersindical - CSC

dijous, 22 de maig del 2008

Cultures diferents, una sola humanitat

El 21 de maig, el món celebra el dia de la diversitat cultural per al diàleg i el desenvolupament.

La cultura es pot referir a les activitats humanes i a les diferents estructures simbòliques que donen a aquestes activitats importància i significat. La cultura està expressada a través de la llengua de la gent, les arts i la literatura. És també les tradicions, creences i estils de vida. El món té una multitud de cultures diferents i no hi ha una millor que una altra.

Segons la UNESCO "la diversitat cultural és una força impulsora del desenvolupament, no solament pel que fa a creixement econòmic, sinó també com a fil conductor d’una vida intel·lectual, emocional, moral i espiritual plena” Obrint les nostres ments i respectant altres cultures farem que la comunitat internacional s’entenguin millor entre uns i altres i puguin avançar més ràpidament i millor cap a la pau i el desenvolupament.