dimarts, 22 de setembre del 2009

Discriminació positiva i cine

Llegeixo avui al diari (http://www.20minutos.es/noticia/524006/0/cine/discriminacion/positiva/
que la futura Ley del Cine primarà les produccions espanyoles fetes per dones quant a subvencions i ajuts; ha de tractar-se, però, de petites produccions, amb un pressupost inferior als dos milions d'euros. És a dir, que en igualtat de condicions, els films de producció femenina tindran un major pes.
Els qui s'hi oposen se centren en l'avaluació que es farà de les produccions mentre que actualment, al.leguen, els ajuts es concedeixen de forma automàtica.
El director general del cinema defensa l'existència d'aquest filtre, fet que comparteixo. En un entorn de crisi, no té sentit donar diners públics perquè sí, i sí que ha d'haver-hi alguns criteris que racionalitzin aquesta despesa.
Tot serà, com sempre, que els criteris siguin clars i transparents i no, com tantes vegades passa, el vehicle per l'amiguisme i els tractes de favor.