dijous, 15 d’octubre del 2009
Manifestació contra la reforma de la llei de l'avortament
Com publica avui El País, la convocant Derecho a Vivir vol portar 20.000 persones a la capital de l'Estat espanyol, amb el recolzament del PP i la presència de polítics com Aznar i Mayor Oreja.
No deixan de cridar la meva atenció unes dades:
- durant el Gobern d'Aznar es van practicar més de 500.000 avortaments legals, sota el tercer supòsit (greu risc mental o físic per a l'embarassada).
- La Comunidad de Madrid va concedir el 2008 unes 118.000€ en subvencions a tres d'aquestes entitats autodenominades provida.
- Cada any es produeixen 76 milions d'embarassos no desitjats
- 70.000 dones perden la vida cada any per interrupcions d'embaràs en condicions insegures
No seria més útil i més "provida", em pregunto, utilitzar aquests diners públics per millorar els centres on es practiquen els avortaments? O millor encara, per donar-los als centres de planificació familiar i a les escoles, per fer una bona prevenció mitjançant l'educació dels nostres joves?
http://www.elpais.com/articulo/sociedad/500/autobuses/aborto/rumbo/Madrid/elpepusoc/20091016elpepisoc_6/Tes
dimarts, 22 de setembre del 2009
Discriminació positiva i cine
que la futura Ley del Cine primarà les produccions espanyoles fetes per dones quant a subvencions i ajuts; ha de tractar-se, però, de petites produccions, amb un pressupost inferior als dos milions d'euros. És a dir, que en igualtat de condicions, els films de producció femenina tindran un major pes.
Els qui s'hi oposen se centren en l'avaluació que es farà de les produccions mentre que actualment, al.leguen, els ajuts es concedeixen de forma automàtica.
El director general del cinema defensa l'existència d'aquest filtre, fet que comparteixo. En un entorn de crisi, no té sentit donar diners públics perquè sí, i sí que ha d'haver-hi alguns criteris que racionalitzin aquesta despesa.
Tot serà, com sempre, que els criteris siguin clars i transparents i no, com tantes vegades passa, el vehicle per l'amiguisme i els tractes de favor.
dimecres, 18 de juny del 2008
Presentació del llibre "Políticas" d'Antoni Gutiérrez-Rubí
Ahir vaig assistir a la presentació del llibre de l'amic Antoni Gutiérrez-Rubí Políticas, mujeres protagonistas de un poder diferenciado (descarregar en PDF) a l'Hotel Gallery de Barcelona.
Gutiérrez-Rubí és el referent en la comunicació política a l'estat espanyol i presentava a Barcelona, acompanyat de la seva editora, de la consellera de Treball de la Generalitat de Catalunya, Mar Serna, i de la directora de la revista Marie Claire, la Joana Bonet, aquest llibre que posa de manifest com s'estan forjant els lideratges polítics femenins al segle XXI. Un llibre exemplificador, altament recomanable per a polítics i polítiques -i també opinable pel què s'esmenta en la primera part- però fet no des d'una voluntat academicista sinó fonamentat en l'observació.
L'experiència de Gutiérrez-Rubí com consultor polític l'avala per parlar d'això que en diuen "el gènere" al camp polític. El seu ull clínic, brillant, fa que la lectura del llibre sigui il·lustradora i ràpida, de consum voraç. Tota una referència per entendre cap a on evolucionen les dones i la política, un producte contemporani que va lligat i ja no té marxa enrera.
No puc si més no recomanar-vos la seva lectura amatent i fer un recull de les "piulades" que he ofert en directe des de la presentació. Felicitats Antoni!
dimarts, 17 de juny del 2008
Treball i Patriarcat. Les discriminacions laborals per raó de gènere i orientació sexual
Les discriminacions laborals per raó de gènere i orientació sexual
i Lourdes Ríos (experta en qüestions de gènere)
Dia: 28 de juny
Hora: 11.00h
Lloc: Portal de l'Àngel, 38 1r pis. Barcelona (Barcelonès)
Seu Nacional de la Intersindical-CSC
Espai Jove de la Intersindical-CSC
Web de l'Espai Jove de la Intersindical - CSC
dijous, 22 de maig del 2008
Cultures diferents, una sola humanitat
La cultura es pot referir a les activitats humanes i a les diferents estructures simbòliques que donen a aquestes activitats importància i significat. La cultura està expressada a través de la llengua de la gent, les arts i la literatura. És també les tradicions, creences i estils de vida. El món té una multitud de cultures diferents i no hi ha una millor que una altra.
Segons la UNESCO "la diversitat cultural és una força impulsora del desenvolupament, no solament pel que fa a creixement econòmic, sinó també com a fil conductor d’una vida intel·lectual, emocional, moral i espiritual plena” Obrint les nostres ments i respectant altres cultures farem que la comunitat internacional s’entenguin millor entre uns i altres i puguin avançar més ràpidament i millor cap a la pau i el desenvolupament.
dissabte, 8 de març del 2008
Per la igualtat en llibertat.
Volem ser exigents amb les mesures que es duen a terme per a que la igualtat sigui una realitat que no es contraposi a la llibertat.
Durant l’any 2007, el govern de l’estat espanyol va aprovar
Aquesta llei introdueix conceptes i temes importants per a la persecució de la igualtat: la coeducació, els plans d’igualtat, la igualtat de tracte, l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe o els distintius empresarials, entre d’altres.
Malgrat això, creiem que aquesta llei té mancances i que qualsevol normativa que vulgui produir un canvi o transformar, incideixi directament a l’arrel del problema i no només a solucionar les conseqüències d’aquests o els danys col·laterals, com fa aquesta.
Per això creiem que amb aquesta llei, no s’acaba la lluita per la igualtat, comença la lluita per la igualtat en llibertat perquè malgrat les bones intencions, aquesta llei presenta a la dona com la víctima d’una societat on l’únic rol valorat és el masculí, i que, per tant, per triomfar a la vida cal que l’Estat vetlli perquè tothom, i en especial les dones puguin assimilar-se i exercir el rol masculí. En cap moment es qüestiona la masculinitat i, amb prou feines, es qüestiona l’absència dels homes en les tasques de cura i de la llar, rols associats majoritàriament a la feminitat.
dimecres, 27 de febrer del 2008
La influència de la dona i del factor femení en l'escena musical marcarà el cartell del Sónar 2008
(extret de la notícia de www.3cat24.cat)
Ja s'ha presentat a Barcelona el cartell de la nova edició del festival de música electrònica Sónar 2008. Un cartell en què les dones seran les protagonistes i que pretén obrir una reflexió sobre el factor femení en la música actual. El Sónar es farà del 19 al 21 de juny al Centre de Cultura Contemporània, al MACBA, i a la Fira II de l'Hospitalet de Llobregat.